FAQ

Här finner du svar på de flesta frågorna ang Eventljus.

* Hur hittar jag till er?

Vi har vårt lager på Vinjegatan 14Kv i Blackeberg. 1min gångavstånd till Blackebergs t-banestation.

Rött tegelhus som vi använder hela källarvåningen på. Följ våra skyltar och gå ner via rampen på kortsidan av huset. Ring på vår dörrklocka, så öppnar vi!

 

* Hur fungerar det när jag ska hyra från ert obemannade kontor i Älvsjö?

Du bokar som vanligt genom att maila in til oss. Berätta att du vill hämta i Älvsjö. 1-2 dagar innan du ska hämta kommer du få ett mail med dina unika koder till vårt lager. En till ytterdörren och en till ditt fack. I facket finns även lappar med intruktioner på hur du får igång utrustningen du hyrt. Självklart är det bara att ringa om du har några frågor.

 

* Kan man köpa ny/beg utrustning av er?

Ja det kan man! Vi jobbar på att skapa en uppdaterad beglista.

 

* Ingår kablar och stativ?

Yes det ingår kablar i rimlig mängd till allt. Stativ ingår i alla olika paketlösningar.

 

* Hur går det till när man vill hyra utrustning ifrån er?

Du kontaktar oss med var du vill hyra och när. Vi skickar en kund länk till dig ifall du inte har hyrt av oss tidigare. Via länken skriver du in dina/företagets uppgifter och på så sätt hamnar ni i vårt order system.

När detta är gjort skickar vi en offert till er som ni förhoppningsvis accepterar. Ni kommer och hämtar utrustningen hos oss i Blackeberg eller så levererar vi den till er mot en fraktkostnad. Ni skriver på vårt

hyresavtal (som ni hittar här med). Använder utrustningen och lämnar tillbaka den. Vid återlämning kontrolleras utrustningen och ifall något saknas eller är trasigt kontaktar vi er omgående.

 

* Behöver man ha med legitimation vid uthämtning?

Ja du behöver legitimera dig när du hämtar ut utrustningen. Personer under 18år kan inte hyra ensam utan målsman får skriva på kontraktet.

 

* När kan man komma och hämta/lämna utrustningen?

Vi har lagret bemanat så mycket vi kan, men ring oss och kolla ifall det finns någon på plats då vi ofta är ute på olika uppdrag. Normalt är lagret och bokningen öppet:

måndag - fredag kl 10.00 - 12.00 + 13.00 - 18-00.

 

* Kan man betala med kort/kontanter?

Nej i dagsläget är det faktura eller företagsswish som gäller. I framtiden kommer vi ha kortterminal.

 

* Min kundlänk fungerar inte. Vad gör jag?

Om kundlänken inte fungerar har den gått ut. Kontakta oss så skickar vi en ny.

 

* Vad händer ifall något gått sönder under uthyrningen?

Vi kontrollerar vad det är för fel samt återkommer med vad det kommer kosta att få utrustningen funktionsduglig igen. Oftast är det mindre skader och det kan vi oftast fixa själva på några minuter.

 

* Om något tappats bort under uthyrningen?

Om något saknas har ni i regel en vecka på er att hitta den saknade utrustningen och lämna tillbaka det. Annars debiterar vi er för det som saknas.

 

* Vad är det minsta man kan hyra för?

Vi har ett minimivärde på 300kr inkl moms för fakturor.

 

* När kan man ringa ert jour nummer?

Vår jour kan man ringa om man har problem eller behöver hjälp med utrustning ni hyrt av oss. Alt om något inte kan vänta till normal arbetstid (måndag till torsdag kl 10.00 - 18.00, fredag kl 10.00 - 17.00). OBS att vi tar ut extra avgifter för jour uppdrag. Telefonsupport är självklart gratis.

 

* Vad är era faktura uppgifter?

Eventljus Stockholm AB Vinjegatan 14kv

Org nr: 556999-2489 168 47 Bromma

Maila fakturan till: faktura@eventljus.se

 

* När gäller priserna som anges på hemsidan?

Priserna här på hemsidan är för hyra en helg. Dvs hämta på fredagen och lämna tillbaka måndagen efter. Passar inte dessa dagar kan vi oftast komma överens om hämtning och lämning någon annan dag.

Dessa priser är alltså inte försäljningspriser.

Eventljus Älvsjö

Danska gränd 2kv

125 34 Älvsjö

Obemannat dygnet runt

info@eventljus.se

Tel: 08-408 860 60

www.eventljus.se

Alla priser inkl moms

Eventljus Stockholm AB

Org nr:556999-2489

Godkänd för F-skatt

JOUR:0703-668846

Eventljus Bromma

Vinjegatan 14kv

168 47 Bromma

Mån-Fre kl 10-12 + 13-17